Turundus

Turundusnõustamine kui teenus kasvas välja kodulehe kohtumistest. Oleme harjunud, et kodulehe valmistamise protsess algab kokkusaamisega, mille käigus saame ülevaate firma tegevusest, milliseid eesmärke soovitakse uue kodulehega saavutada ja pakume siis ka vastavad lahendused.

Eelarve ja turundusplaan

Meie eesmärk ei ole kunagi olnud iga hinna eest koduleht maha müüa. Loomulikult on see meile endale ärilises mõttes kõige kasulikum, kuid eelisjärgus soovime oma kliente aidata. Seetõttu oleme nii mõnegi kliendi “ära saatnud” põhjusel, et koduleht pole sellel hetkel olnud kliendi jaoks kõige mõistlikum otsus.

Tihtilugu on nii, et piiratud või vastupidi liiga priiskav turunduseelarve paneb ettevõtjaid tegema mitte just kõige õigemaid turundusotsuseid. Alustavad ettevõtjad arvavad tihti, et kõige tähtsam on teha koduleht (ükskõik kui kvaliteetne) ja seejärel tuleb (juhul kui tuleb) alles muu turundustegevus. See ei pruugi nii olla. Turundusnõustamisel vaatame üle summa, mida on plaanitud kulutada turundamise jaoks (ükskõik, kas see on 100 või 1000 eurot) ja paneme paika kõige mõistlikumad tegevused, mida selle summa raames tasuks teha ehk siis eelarvest lähtuva turundusplaani. Vaatame üle, mida saab täna teha ära selleks, et tulevikus saaks teha rohkem. Lihtne näide: kui täna ei ole piisavalt rahalisi vahendeid, et teha kvaliteetne kodulehekülg, siis pigem tasuks turundustegevus läbi mõelda, investeerida soodsamatesse reklaamidesse, koguda raha ja siis luua korralik veebileht.

Kellele müüa ehk kes on sihtgrupp?

Enne veel kui turundustegevustega peale hakata, tuleb aru saada, kellele ja kuidas müüa? Tuleb mõista, kes on sinu toote või teenuse sihtgrupp ja kus nad asuvad? Milliseid turunduskanaleid nad tarbivad (näiteks televisioon, raadio, sotsiaalmeedia, ajakirjandus jne)? Kõigile kõike ja igal viisil müües ei jõua väga kaugele. Õige sihtgrupi paikapanek ja nende muredele/rõõmudele kaasa elamine annab aluse turundustegevusele. Niiviisi on lihtne mõelda õigeid turundussõnumeid ja oma uutele potentsiaalsetele klientidele silma jääda.

Orienteeru turunduskanalite ülekülluses

Oma klientide pealt jääb mulje, nagu peaksid kõik tänapäeva ettevõtjad olema lisaks ka täiskohaga turundajad. Turundustöö on mõnes mõttes alahinnatud ja samas raskelt ülehinnatud. Turunduskoolitusi erinevatel teemadel ja erinevas maksumuses pakutakse palju. Minuni jõudnud kliendid tunnevad ennast tihti kas eksperdina või on hoopis lootusetult ummikusse jooksnud. Võimalusi on nii palju ja väga tihti jääb mulje, nagu kasutada tuleks kõike. Olla kogu aeg pildis sotsiaalmeedias, teha meiliturundust, kirjutada blogisse head sisu, samas olla pildis ka tänaval jne. Selleks, et näiteks sotsiaalmeediareklaamid ka töötaks, on vaja need endale kõigepealt selgeks teha ja siis enda kasuks kasumlikult tööle panna. Nullist õppimine on energia- ja ajakulukas. Hirmus on siis lõpuks veel avastada, et sinu poolt pakutavat toodet või teenust ei otsitagi läbi sotsiaalmeedia ja turundusplaan tuleb ümber mängida.

Turundaja palkamine versus ise tehtud turundus

Ettevõtjatel on täna kaks varianti – kas palgata endale täiskohaga turundaja või turundada ise. Loomulikult oleneb see firma võimalustest.

On selge, et paar koolitust kellestki ekspert-turundajat ei tee ja kõike selgeks õppida ei jaksa, aga samas pole selleks ka vajadust. Eesmärk on ju pakkuda oma toodet või teenust võimalikult kvaliteetselt ja samal ajal läbimõeldud turunduse kaudu ennast nähtavaks teha. Seetõttu sorteerimegi nõustamisel välja, millised kanalid tasub just sinul oma äri arvesse võttes endale selgeks teha ja kasutusele võtta. Välistame selle, et peaksid 24/7 igasse turunduskanalisse panustama ja selle asemel fokusseerid oma tegevused läbimõeldult ja tulutoovalt.

Ootame kõiki alustavaid ettevõtjaid ja ka juba tegutsevaid ettevõtjaid, kes on oma turundustegevustega natuke toppama jäänud, meie juurde turundusnõustamisele. Räägime konkreetselt ainult sinu ärist. Paneme paika turunduseelarve ja turundusplaani. Vaatame kliendi vaatenurgast, mis teeb sinu äri eriliseks; kes on sinu sihtgrupp; kuidas ja milliste sõnumitega nendeni jõuda ja mis saab edasi. Lisaks maandame ka ettevõtlusega seotud muud hirmud, mis väga tihti on isegi suuremaks takistuseks kui piiratud eelarve või puudulik turundusplaan. Seega võta ühendust ja teeme koos turunduse selgeks ja hirmudevabaks!

Turundusnõustamise teenuse kohta saad täpsemalt lugeda SIIT!